Dit beleid is voor het laatst bijgewerkt op 28 maart 2025
Bij Global Switch nemen we uw privacy serieus en we zetten ons in om deze te beschermen.
Dit beleid legt uit wanneer en waarom we persoonsgegevens verzamelen over personen die onze websites gebruiken of gebruiken, (inclusief onze klanten- en obligatiehoudersportals) op www.globalswitch.com, www.globalswitch.cn, www.globalswitch.de, www.globalswitch.es, www.globalswitch.fr, www.globalswitch.hk, www.globalswitch.nl, globalswitch.service-now.com/gs_portal en elke andere website waarop dit beleid, of een link ernaar, verschijnt (gezamenlijk onze “Websites”) en onze sociale mediasites. Het legt ook uit hoe deze informatie wordt gebruikt, met wie we die informatie delen en de rechten die die personen erop hebben.
Dit beleid kan van tijd tot tijd veranderen, dus controleer deze pagina af en toe om er zeker van te zijn dat u tevreden bent met eventuele wijzigingen. Zie ook Wijzigingen in dit beleid hieronder. Dit beleid is voor het laatst bijgewerkt op de datum die bovenaan dit beleid staat vermeld.
Als u informatie aan ons verstrekt met betrekking tot een functie, inclusief via careers@globalswitch.com, is ons afzonderlijke Privacybeleid voor sollicitanten van toepassing op onze verwerking van uw persoonsgegevens. Er is een apart privacybeleid van toepassing als u onze vestiging of die van een van onze groepsmaatschappijen bezoekt.
Voor de doeleinden van de wetgeving voor gegevensbescherming is Global Switch Limited (“wij”, “onze” of “ons”) de “verwerkingsverantwoordelijke” met betrekking tot de hieronder beschreven verwerkingsactiviteiten. Een ‘verwerkingsverantwoordelijke’ is een organisatie die beslist waarom en hoe uw persoonsgegevens worden verwerkt.
Zie het gedeelte aan het einde van dit beleid voor onze contactgegevens en juridische informatie.
Hoe we uw persoonsgegevens verzamelen
Wij verzamelen op de volgende manieren persoonsgegevens van u:
Persoonsgegevens die u vrijwillig aan ons verstrekt:
Dit is informatie over u die u ons geeft wanneer:
Deze informatie wordt geheel vrijwillig door u verstrekt en omvat persoonsgegevens. We kunnen u ook om informatie vragen wanneer u een probleem met een van onze websites meldt. De informatie die u aan ons verstrekt, kan uw naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer, informatie over vragen en andere zakelijke en contactgegevens omvatten, en kan gegevens bevatten van correspondentie en antwoorden op enquêtes.
Als we deze informatie niet ontvangen, kunt u mogelijk bepaalde delen van onze Websites niet gebruiken of er niet mee communiceren of effectief met ons communiceren.
We verzamelen automatisch de volgende informatie tijdens uw bezoeken aan onze websites of sociale mediapagina's: internetverkeer, locatiegegevens, apparaatgegevens, weblogs en andere communicatiegegevens, en details van de bronnen die u opent (“Technische gegevens”).
We verzamelen ook automatisch technische informatie, waaronder anonieme gegevens die door de hostingserver worden verzameld voor statistische doeleinden, het IP-adres (Internet Protocol) dat wordt gebruikt om uw computer of apparaat te verbinden met het internet, browsertype en -versie, tijdzone-instelling, browserplug-intypen en -versies, besturingssysteem en platform. Zie ons Cookiebeleid voor websites en Cookiebeleid voor het klantenportal voor meer informatie.
Wij kunnen ook alle persoonsgegevens verzamelen die u op sociale medianetwerken van derden plaatst of laat plaatsen, waaronder tekst, afbeeldingen, video's en links.
Persoonsgegevens die we van andere bronnen kunnen ontvangen:
Wij verkrijgen bepaalde persoonsgegevens over u van andere bedrijven in onze groep of van andere externe bronnen (waaronder andere bedrijven in onze groep, onze leveranciers, commerciële partners, onze klanten en sociale medianetwerken) De bronnen waarvan wij uw persoonsgegevens kunnen ontvangen, zijn de volgende:
Bron van persoonsgegevens | De categorieën van persoonsgegevens (zoals beschreven in de sectie hieronder) die we van deze bron over u krijgen |
Andere bedrijven in onze groep (zie verder paragraaf 10.2 van onze Gebruiksvoorwaarden) | Alle categorieën, behalve biometrisch |
Onze leveranciers/commerciële partners, waaronder gegevensmakelaars en leveranciers, waaronder ZoomInfo | Gedrag, biografisch, contact, correspondentie, identiteit |
De organisatie waarvoor u werkt, wat ook onze klanten en leveranciers/commerciële partners kunnen zijn | Gedrag, biografisch, contact, correspondentie, identiteit, marketingvoorkeuren |
Sociale medianetwerken, waaronder LinkedIn en X | Gedrag, biografisch, contact, correspondentie |
We verwerken verschillende soorten persoonsgegevens over u. Om het makkelijker te maken om te begrijpen welke informatie we over u gebruiken, hebben we deze informatie in de onderstaande tabel in categorieën ingedeeld en geven we een korte uitleg over het type informatie dat elke categorie omvat.
Categorie van persoonsgegevens | Beschrijving |
Gedrag | uw activiteiten, acties en gedrag. |
Contactpersoon | informatie die kan worden gebruikt om een bericht aan u te adresseren, te verzenden of op een andere manier te communiceren. |
Correspondentie | informatie in onze correspondentie of andere communicatie met u. |
Identiteit | informatie in een formeel identificatiedocument of een ander uniek referentienummer met betrekking tot u, inclusief eventuele cookie-identificaties (ID's). |
Juridisch | informatie met betrekking tot juridische claims die door of tegen u of de organisatie waarvoor u werkt worden ingediend of het claimproces. |
Marketingvoorkeuren | uw voorkeuren met betrekking tot marketingberichten die wij van tijd tot tijd sturen over producten of diensten waarvan wij denken dat deze interessant voor u kunnen zijn. |
Bewaking | informatie met betrekking tot het monitoren van uw activiteiten, waaronder opnames van telefoongesprekken en website analytics verkregen door het gebruik van cookies. |
De wetgeving voor gegevensbescherming schrijft voor dat wij een geldige reden moeten hebben om uw persoonsgegevens te verwerken voor elk van de verschillende doeleinden waarvoor wij die gegevens gebruiken. De wet verwijst naar elke reden als een ‘wettige basis’. De doeleinden waarvoor wij uw persoonsgegevens gebruiken en de wettelijke basis onder de wetgeving voor gegevensbescherming waarop wij ons baseren om dit te doen, worden hieronder uitgelegd. De rechtsgrondslag waarop we ons baseren voor een bepaald verwerkingsdoel kan verschillen afhankelijk van uw locatie.
We kunnen uw persoonsgegevens gebruiken en verwerken wanneer u toestemming hebt gegeven om dit te doen.
Als u voor een bedrijf zonder rechtspersoonlijkheid werkt (bijv. eenmanszaak of vennootschap zonder rechtspersoonlijkheid), zullen we via e-mail contact met u opnemen met marketinginformatie over onze producten en diensten als u zich aanmeldt voor het ontvangen van onze e-mailmarketingcommunicatie door het betreffende vakje aan te vinken of als u uw marketingvoorkeuren vernieuwt als u reageert op een verzoek van ons om dit te doen en toestemming geeft om marketinge-mails van ons te blijven ontvangen.
Als u instemt met ons gebruik van niet-essentiële cookies, zullen we de cookies gebruiken die worden beschreven in ons Cookiebeleid om gedrags- en identiteitsgegevens van u te verzamelen.
U kunt uw toestemming voor toekomstig gebruik van uw gegevens door ons op elk van deze manieren op elk moment intrekken. Zie Uw toestemming intrekken voor meer informatie.
Wanneer verwerking noodzakelijk is om onze legitieme belangen te beschermen
We kunnen uw persoonsgegevens gebruiken en verwerken wanneer het noodzakelijk is voor ons om onze legitieme belangen als bedrijf na te streven, voor met name de volgende doeleinden:
Verwerking noodzakelijk voor onze legitieme belangen bij het promoten van ons bedrijf en onze producten en diensten
Verwerking die noodzakelijk is voor onze legitieme belangen in het ondersteunen van onze klanten en prospects met verkoop- en andere vragen
Verwerking noodzakelijk voor onze legitieme belangen bij het reageren op veranderende marktomstandigheden en de behoeften van onze klanten
Verwerking noodzakelijk voor onze legitieme belangen bij het efficiënt en effectief uitvoeren van de administratieve en technische aspecten van ons bedrijf
Waar nodig om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen
We zullen uw persoonsgegevens gebruiken om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen:
Andere bedrijven in onze groep
Wij kunnen uw gegevens delen met andere bedrijven in onze groep en zij kunnen uw persoonsgegevens gebruiken voor de doeleinden en op de manieren zoals uiteengezet in Hoe wij uw persoonsgegevens gebruiken in verband met de diensten die zij leveren, inclusief wanneer zij ons eigen dienstenaanbod aanvullen.
Zie sectie 10.2 van onze Gebruiksvoorwaarden voor de details van onze groepsbedrijven met wie we uw persoonsgegevens kunnen delen, inclusief hun locaties.
Onze leveranciers, dienstverleners en andere ontvangers
We kunnen uw informatie delen met onze externe dienstverleners, agenten, onderaannemers en andere organisaties (zoals hieronder vermeld) voor het leveren van diensten aan ons of rechtstreeks aan u namens ons.
Ontvanger/relatie met ons | Industrie en (subsector) |
Reclame- en PR-bureaus | Media (reclame) |
Dienstverleners voor cloudopslag | IT (clouddiensten) |
Aanbieders van verzekeringsdiensten | Verzekering (makelaars/verzekeringsdeskundigen) |
Juridisch adviseurs | Professionele diensten (juridische diensten) |
Aanbieders van marktonderzoek- en analysediensten | Media (onderzoek en analyse) |
Platformdiensten voor online e-mailmarketing, campagnebeheer en klantrelatiebeheer | IT (clouddiensten) |
Wanneer wij gebruik maken van externe dienstverleners als onze gegevensverwerkers, verstrekken wij hen alleen de persoonsgegevens die zij nodig hebben om hun diensten te verlenen en hebben wij een contract opgesteld dat hen verplicht om uw gegevens veilig te bewaren en niet te gebruiken anders dan in overeenstemming met onze specifieke instructies.
Wanneer wij uw persoonsgegevens delen met derden die verantwoordelijk zijn voor de verwerking van die gegevens, kunnen zij deze gegevens bekendmaken of overdragen aan andere organisaties in overeenstemming met hun beleid voor gegevensbescherming. Dit heeft geen invloed op uw rechten als betrokkene zoals hieronder beschreven. In het bijzonder wanneer u ons vraagt om de verwerking van uw gegevens te rectificeren, te wissen of te beperken, nemen wij redelijke stappen om dit verzoek door te geven aan de derden met wie wij uw persoonsgegevens hebben gedeeld.
Andere manieren waarop we uw persoonsgegevens kunnen delen
We kunnen uw persoonsgegevens overdragen aan een derde partij als onderdeel van een verkoop van een deel of al onze activiteiten en activa aan een derde partij of als onderdeel van een bedrijfsherstructurering of -reorganisatie. We kunnen uw persoonsgegevens ook overdragen aan overheidsinstanties, rechtbanken of tribunalen als we verplicht zijn om deze openbaar te maken of te delen om te voldoen aan wettelijke verplichtingen, om een misdaad op te sporen of te melden, om de voorwaarden van onze contracten af te dwingen of toe te passen of om de rechten, eigendommen of veiligheid van onze bezoekers en klanten te beschermen. We zullen altijd stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat uw privacyrechten beschermd blijven.
Waar wij uw persoonsgegevens opslaan
Informatie die u aan ons verstrekt, kan worden overgedragen naar landen of regio's buiten het rechtsgebied waar de informatie wordt verzameld. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als een van de bedrijven in onze groep zich in een land of rechtsgebied bevindt, of als een van onze servers of die van onze externe serviceproviders zich soms in een land buiten dat rechtsgebied bevindt. Deze landen hebben mogelijk geen wetten voor gegevensbescherming die vergelijkbaar zijn met de wetten van het rechtsgebied waarin u zich bevindt en beschermen het gebruik van uw persoonsgegevens mogelijk niet volgens dezelfde normen.
Als we uw informatie op deze manier buiten het VK en de Europese Economische Ruimte (“EER”) overdragen, zullen we stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat passende beveiligingsmaatregelen worden genomen met als doel ervoor te zorgen dat uw privacyrechten beschermd blijven zoals uiteengezet in dit beleid. Deze stappen omvatten:
Waar de lokale wetgeving dit voorschrijft, nemen we een of meer soortgelijke stappen als hierboven beschreven voor overdrachten vanuit landen buiten Europa.
Neem contact met ons op via de gegevens aan het einde van dit beleid voor meer informatie over de bescherming die we hebben ingesteld en om een kopie van de relevante documenten te verkrijgen.
Als u onze Websites gebruikt terwijl u zich buiten het rechtsgebied bevindt waarin u werkt of woont, kan uw informatie buiten dat rechtsgebied worden overgedragen zodat u toegang hebt tot de Websites.
De duur van het bewaren van uw persoonsgegevens wordt bepaald door een aantal factoren, waaronder het doel waarvoor we die informatie gebruiken en onze verplichtingen onder gegevensbescherming en andere wetten in de rechtsgebieden die op ons van toepassing zijn. We bewaren persoonsgegevens niet langer dan nodig is voor onze verwerkingsdoeleinden of langer dan de wet op een andere manier toestaat.
We bewaren uw persoonsgegevens meestal voor een periode die betrekking heeft op de maximale periode waarin juridische of regelgevende maatregelen kunnen ontstaan onder de wetten van de rechtsgebieden die op ons van toepassing zijn. Met betrekking tot het Verenigd Koninkrijk is deze periode bijvoorbeeld 7 jaar na de datum waarop wij deze niet langer nodig hebben voor een van de hierboven vermelde doeleinden onder Hoe we uw persoonsgegevens gebruiken.
Lokale wetten in het rechtsgebied waarin u zich bevindt, kunnen echter leiden tot uitzonderingen op de bovenstaande perioden, bijvoorbeeld wanneer:
We vinden het belangrijk om uw informatie te beschermen. We nemen passende maatregelen om ongeoorloofde of onwettige verwerking en onopzettelijk verlies, vernietiging of schade te voorkomen. Wij doen dit door een reeks gepaste technische en organisatorische maatregelen te nemen, waaronder versleutelingsmaatregelen en plannen voor noodherstel.
Helaas is de overdracht van informatie via het internet niet volledig veilig. Hoewel we ons best zullen doen om uw persoonsgegevens te beschermen, kunnen we de veiligheid van uw informatie niet garanderen, terwijl deze naar onze websites wordt verzonden en elke overdracht op eigen risico is. Zodra wij uw persoonsgegevens hebben ontvangen, voeren wij redelijke en passende controles uit om ervoor te zorgen dat deze beveiligd blijven tegen toevallige of onwettige vernietiging, verlies, wijziging of onbevoegde toegang.
Onze websites kunnen links bevatten naar andere websites die door andere organisaties worden beheerd. Dit beleid is niet van toepassing op die andere websites, dus we raden u aan om hun privacyverklaringen te lezen. Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor het privacybeleid en de privacypraktijken van andere websites, zelfs als u deze opent via links die wij aanbieden. Bovendien kunnen we, als u vanaf een website van derden naar onze websites bent gelinkt, niet verantwoordelijk zijn voor het privacybeleid en de praktijken van de eigenaren en exploitanten van die website van derden en raden we u aan het beleid van die website van derden te controleren.
Net als veel andere websites gebruiken onze websites cookies. Cookies zijn kleine stukjes informatie die naar uw computer of apparaat worden verzonden en op de harde schijf worden opgeslagen zodat onze websites u kunnen herkennen wanneer u een bezoek brengt. Sommige van de cookies die we gebruiken zijn noodzakelijk voor het goed functioneren van onze Websites, terwijl andere niet essentieel zijn, maar uw ervaring met onze Websites verbeteren of ons in staat stellen deze te verbeteren door ons een algemeen beeld te geven van bezoekersgewoonten en bezoekersvolumes op onze Websites.
We vragen uw toestemming voor niet-essentiële cookies, die u op elk moment kunt intrekken. Het is ook mogelijk om cookies uit te schakelen door uw browservoorkeuren in te stellen. Ga voor meer informatie over hoe we cookies gebruiken en hoe u ze op uw apparaat kunt uitschakelen naar ons Cookiebeleid voor websites en Cookiebeleid voor het klantenportal.
Wij zijn niet van plan om beslissingen over u te nemen die een wettelijk of belangrijk effect op u hebben met behulp van zuiver geautomatiseerde middelen, maar wij zullen dit beleid bijwerken en u op de hoogte stellen als dit standpunt verandert.
U hebt bepaalde rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens onder de toepasselijke wetgeving voor gegevensbescherming. In verband met bepaalde rechten kunnen wij u om meer informatie vragen om uw identiteit te bevestigen en, indien van toepassing, om ons te helpen bij het zoeken naar uw persoonsgegevens. Behalve in zeldzame gevallen zullen we u binnen een maand na de datum waarop we uw identiteit hebben bevestigd of, wanneer we dit niet hoeven te doen omdat we deze informatie al hebben, vanaf de datum waarop we uw verzoek hebben ontvangen, reageren.)
Wij kunnen redelijke administratiekosten in rekening brengen om aan uw verzoek te voldoen, of in zeldzame gevallen kunnen wij uw verzoek geheel of gedeeltelijk afwijzen als het duidelijk ongegrond of buitensporig is (bijvoorbeeld in het geval van herhaalde of overlappende verzoeken).
U hebt het recht om informatie en een kopie te vragen van de persoonsgegevens die wij over u bewaren (bijv. door ons een e-mail of brief te sturen naar het adres aan het einde van dit beleid). Waar dit voorzien is in de toepasselijke wetgeving voor gegevensbescherming, is het mogelijk dat wij u geen kopie van uw persoonsgegevens geven als dit betrekking heeft op andere personen of als wij een andere wettige reden hebben om die informatie achter te houden.
De nauwkeurigheid van uw gegevens is belangrijk voor ons en wij werken aan manieren om het voor u makkelijker te maken om de gegevens die wij over u hebben in te zien en te corrigeren.
Als u in de tussentijd uw naam of adres/e-mailadres wijzigt, of als u ontdekt dat de andere informatie die we bewaren onjuist of verouderd is, laat het ons dan weten door contact met ons op te nemen via een van de contactgegevens die aan het einde van dit beleid worden gegeven.
Wanneer we vertrouwen op uw toestemming als rechtsgrond voor het verwerken van uw persoonsgegevens, zoals uiteengezet onder Hoe we uw persoonsgegevens gebruiken, kunt u uw toestemming op elk moment intrekken door bijvoorbeeld contact met ons op te nemen via de contactgegevens aan het einde van dit beleid. Als u uw toestemming wilt intrekken of bezwaar wilt maken tegen het ontvangen van direct marketing waarvoor u zich eerder hebt aangemeld, kunt u dit bijvoorbeeld doen met behulp van onze afmeldtool. Als u uw toestemming intrekt, is ons gebruik van uw persoonsgegevens vóór uw intrekking nog steeds rechtmatig.
Wanneer we vertrouwen op uw legitieme zakelijke belangen als rechtsgrond voor het verwerken van uw persoonsgegevens voor welk doel dan ook(en), zoals uiteengezet onder Hoe we uw persoonsgegevens gebruiken, kunt u bezwaar maken tegen ons gebruik van uw persoonsgegevens voor deze doeleinden door, bijv., ons te e-mailen of te schrijven op het adres aan het einde van dit beleid. Behalve voor de doeleinden waarvoor we zeker weten dat we uw persoonsgegevens kunnen blijven verwerken, zullen we de verwerking van uw persoonsgegevens in overeenstemming met uw bezwaar tijdelijk stopzetten totdat we de zaak hebben onderzocht. Als we ermee akkoord gaan dat uw bezwaar gerechtvaardigd is in overeenstemming met uw rechten onder de wetgeving voor gegevensbescherming, zullen we het gebruik van uw gegevens voor die doeleinden permanent stopzetten. Anders zullen we u onze rechtvaardiging geven waarom we uw gegevens moeten blijven gebruiken.
U kunt bezwaar maken tegen het gebruik van uw persoonsgegevens voor direct marketingdoeleinden en wij zullen automatisch aan uw verzoek voldoen. Als u dit wilt doen, gebruik dan onze afmeldtool.
In bepaalde omstandigheden kunt u vragen om uw persoonsgegevens uit onze systemen te verwijderen (bijv. door ons een e-mail of brief te sturen naar het adres aan het einde van dit beleid). Tenzij er een reden is dat de wet ons toestaat om uw persoonsgegevens langer te gebruiken, zullen wij redelijke inspanningen leveren om aan uw verzoek te voldoen.
U kunt ons ook vragen om de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken wanneer u denkt dat het onwettig voor ons is om door te gaan met de verwerking, u bezwaar hebt gemaakt tegen het gebruik ervan en ons onderzoek in behandeling is of u van ons vereist dat we deze bewaren in verband met gerechtelijke procedures. In deze situaties mogen we uw persoonsgegevens alleen verwerken terwijl de verwerking ervan beperkt is als we uw toestemming hebben of wettelijk zijn toegestaan om dit te doen, bijvoorbeeld voor opslagdoeleinden, om de rechten van een andere persoon of bedrijf te beschermen of in verband met juridische procedures.
Wanneer we vertrouwen op uw toestemming als rechtsgrond voor het verwerken van uw persoonsgegevens of deze moeten verwerken in verband met uw contract, zoals uiteengezet onder Hoe we uw persoonsgegevens gebruiken, kunt u ons vragen om u een kopie van die informatie te verstrekken in een gestructureerd gegevensbestand. Wij zullen dit elektronisch aan u verstrekken in een gestructureerde, algemeen gebruikte en machineleesbare vorm, zoals een CSV-bestand (komma separated values).
U kunt ons vragen om uw persoonsgegevens rechtstreeks naar een andere dienstverlener te sturen, en wij zullen dit doen als dit technisch mogelijk is. Het is mogelijk dat wij u geen kopie van uw persoonsgegevens verstrekken als dit betrekking heeft op andere personen of als wij een andere wettige reden hebben om die gegevens niet te verstrekken.
U hebt het recht om een klacht in te dienen bij een toezichthouder voor gegevensbescherming die de noodzakelijke autoriteit heeft om onze verwerking te reguleren, in het bijzonder een toezichthouder in een land waar u werkt of woont of waar uw wettelijke rechten zijn geschonden. We raden u echter aan om contact met ons op te nemen voordat u een klacht indient en we zullen proberen eventuele problemen of zorgen die u hebt op te lossen. Zie de website van het Europees Comité voor gegevensbescherming voor contactgegevens met betrekking tot de regelgevende instanties voor gegevensbescherming in de Europese Unie. De relevante toezichthouder in het Verenigd Koninkrijk is de UK Information Commissioner; in Hongkong is het het Office of the Privacy Commissioner for Personal Data; en in Singapore is het de Personal Data Protection Commission.
We kunnen dit beleid van tijd tot tijd bijwerken door bijvoorbeeld een kopie van het bijgewerkte beleid op onze websites te plaatsen. We raden u aan om regelmatig te controleren op wijzigingen en alle updates van dit beleid te bekijken.
Vragen over dit beleid of over de manier waarop wij uw persoonsgegevens verwerken, kunt u richten aan onze Data Protection Manager via de onderstaande contactgegevens.
Als u ons wilt schrijven, schrijf dan naar Data Protection Manager, Global Switch, 2nd Floor, Nova North, 11 Bressenden Place, Londen, Verenigd Koninkrijk, SW1E 5BY.
Ons e-mailadres voor vragen over gegevensbescherming is DPM@globalswitch.com.